mariekeinbristol.reismee.nl

Graduation Thesis day 1

Jaja, daar ben ik weer! Gisteravond ben ik weer aangekomen in het altijd leuke, gezellige, mooie, vriendelijke Bristol! De afgelopen week was vooral enorm hectisch, ik heb ontzettend veel gedaan en gezien. Ik zal jullie even bijpraten!

30 januari vertrok ik dan weer naar het vliegveld. Natuurlijk was ik weer enorm op tijd, het zal ook eens niet. Gelukkig had ik een boek mee en heb ik me wel prima kunnen vermaken. Eenmaal in de lucht werd ons verteld dat er veel sneeuw viel in Amsterdam, daarom moesten we op de achterste landingsbaan landen. Volgens mij was dit een beetje een flauw excuus, want toen ik naar Bristol vloog, vertrokken we ook van die verre baan. Anyway, eenmaal geland duurde het nog 20 minuten voor we bij de gate waren. Ondertussen werd ik al helemaal zenuwachtig, ik wist dat mama met Dennis op me stond te wachten. Meer dan 5 maanden had ik mijn kleine vriend al niet meer kunnen knuffelen, dus ik was ontzettend blij toen dat weer kon. Tijdens de autorit naar Dieren hadden we ook veel sneeuw, maar gelukkig zijn we heelhuids aangekomen.

Zaterdag ben ik naar opa & oma gegaan en heb ik daar lekker bijgekletst. Ik heb ook de foto's kunnen laten zien die ik het afgelopen half jaar gemaakt heb. En dat zijn er echt ontzettend veel! Bizar om te beseffen hoeveel ik heb gedaan het afgelopen half jaar!

Zondag mocht ik dan EINDELIJK weer naar Groningen!! Oh wat was ik daar blij mee. Ik heb gezellig samen met Ardine en Marianne gegeten en ik kon hier gelukkig ook de rest van de week blijven slapen. Mijn agenda zat bomvol, gelukkig heb ik op donderdag alles in kunnen leveren en is mijn stage dan ook op tijd beoordeeld. Hierdoor mag ik dus nu afstuderen! Verder heb ik nog met veel vrienden even wat gegeten/gedronken, waardoor ik wel veel heb bij kunnen kletsen. Ook was het ontzettend fijn om mijn oude huisgenootjes, die beide ook in het buitenland zijn geweest, weer eens te zien en onze ervaringen uit te kunnen wisselen. Mijn tijd in Groningen ging veel te snel, ik had nog zoveel meer willen zien/doen/meemaken! Ik heb helaas niet alles kunnen doen wat ik van tevoren wilde, maar het was wel goed zo. De belangrijkste dingen zijn geregeld: mijn kamer is netjes achtergelaten en mijn stage is in orde. School gaat nou eenmaal (helaas) voor.

Donderdagavond was ik weer bij opa & oma te vinden voor hun trouwdag. Vrijdag was het programma alweer heel vol, ik ben naar Rotterdam gegaan om daar nog meer vriendinnen te zien. Ik wilde het meeste maken van mijn week in Nederland en dat heb ik zeker gedaan! Ik ben in Rotterdam blijven slapen en vanuit Rotterdam ben ik naar Eindhoven gereist waar ik ook nog 'even' SO Concorde heb gereden! Ondanks dat alles wel gewoon goed geregeld was, zijn Suzanne en ik als vertegenwoordigers het hele weekend bezig geweest! Wel was het verschrikkelijk gezellig en Eindhoven is gewoon altijd leuk. Het feestje was wel iets te gezellig waardoor ik op zondag enorme moeite had met uit bed komen haha. 3 uur slapen is niet genoeg voor mij.. Het rijden was ook niet heel slecht gegaan: uiteindelijk heb ik nog een derde plek gekregen voor mijn rijkunsten. Wel heb ik ENORME spierpijn (nog steeds)! Ik wist niet dat je zoveel spieren gebruikt met paardrijden, jemig wat een ellende..

Op maandag heb ik nog even boodschappen gedaan (ik had een hele wastlijst aan mensen die stroopwafels wilden haha, daar zijn ze hier echt dol op!) en ben ik nog even naar de kapper geweest. Omdat mama gewoon moest werken ben ik daarna zelf naar Schiphol gegaan met de trein en heb ik in mijn eentje het vliegtuig genomen. Wel heel jammer, maar het is niet anders. Alles ging heel vlot, dus daar was ik blij om! Mijn koffers waren wel enorm zwaar, dat was een beetje lastig. Ik ben ook megablij met mijn geurtjesdeal, ik heb echt voor geen geld nog 2 geurtjes kunnen kopen op Schiphol. Echt, ze waren zo goedkoop dat ik ze echt niet kon laten staan. Dan had ik nu echt spijt gehad!

Op Bristol Airport gebeurde eigenlijk nog het meest awesome moment van mijn reis. Toen ik aankwam was het heel druk. Er waren net 5 vliegtuigen kort na elkaar geland en binnen twee minuten zou er nog 1 landen. Het duurde daarom erg lang voor ik door de douane mocht. Ik stond tijdens het wachten een beetje om me heen te kijken en ineens zag ik een bekend gezicht in de rij parallel aan die van mij. Ik kon het gezicht alleen niet plaatsen dus ik liep door. Toen ik bij de volgende rij was, kreeg ik ineens een nummer in mijn hoofd. Dat was een beetje raar want ik was aan het luisteren naar een deep house mix waar geen zang in zat. Ineens wist ik het: het was James Morrison! OMG. Ik kreeg het helemaal warm en ik stond ineens helemaal te trillen. Toen ik bij de volgende rij was had ik wel bedacht dat ik echt een foto moest hebben want anders zou ik daar enorm veel spijt van krijgen. Dus ik als een achterlijke debiel toch maar even vragen: 'Hi, this might sound a bit crazy, but are you James Morrison?' De enige reactie was uhm, yes. Daarna heb ik maar meteen gevraagd of ik een foto mocht zodra we door de security waren. En dat mocht! Ik was helemaal hyper en tegelijk ontzettend zenuwachtig maar ik heb dus nu een foto! Een paar jaar geleden was ik echt een megafan dus ik ben heel blij dat ik toch maar gevraagd heb of ik een foto mocht. En vandaag raak ik er ook niet echt over uitgepraat. De foto zelf is zo verschrikkelijk LELIJK & BEWOGEN, maar het gaat om het idee! Blijkbaar komt hij eind dit jaar naar Bristol en dit jaar of volgend jaar komt hij ook naar Amsterdam. Toch leuk om te weten, misschien kan ik wel weer kaartjes krijgen.

Vanavond ga ik lekker niks doen, ik ben helemaal dood. Wel was iedereen vandaag oprecht blij om me weer te zien dus dat is wel heel fijn! Tot snel, ook dit half jaar houd ik jullie weer zoveel mogelijk op de hoogte!

Reacties

Reacties

carel en riet

je bent een super meid , veel geluk en sterkte met je afstuderen, liefs van ons .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!