mariekeinbristol.reismee.nl

Excited for Edinburgh!!

Hiya! Schaam schaam, laatste blogje is alweer even geleden. Zondag heb ik het weekend fantastisch afgesloten met weer een geslaagd International Dinner! De Italianen hebben er deze keer echt enorm veel werk van gemaakt en het eten was echt heerlijk! Deze keer mochten we zelfs genieten van meerdere gangen. Eerst begonnen we met Bruscetta, soepstengels, tomaat & mozarella spiesjes en verschillende soorten vlees. De Spanjaarden begonnen al meteen te klagen, want ook zij eten die vleessoorten, dus volgens hun was het niet echt Italiaans. Mij maakt het eerlijk gezegd weinig uit, het smaakte me hartstikke goed!

Als hoofgerecht werden we getrakteerd op een pasta bolognese. Ik moest wel even een extra keer aangeven dat ik echt geen kaas op mijn pasta wil, maar gelukkig kon er nog rekening mee gehouden worden :). De pasta was helemaal zelfgemaakt en de mannen waren om 9 uur die ochtend begonnen om genoeg pasta voor 30 personen te maken (!!!!!!). Als toetje kregen we een ontzettend lekkere tiramisu, by far de beste die ik ooit gegeten heb! Oh my god wat was dat verschrikkelijk lekker. Na de tiramisu kregen we een espresso met amaretto. Er was zo goed voor ons gezorgd en mijn buik stond letterlijk op knappen. Na het opruimen was het al 2 uur en was het echt wel tijd om naar huis te gaan. Maandag ging mijn wekker natuurlijk wel gewoon weer om 8 uur..

Maandag was wel een prima dag op stage. Ik heb veel aan mijn schoolopdrachten kunnen doen, daar moet ik nu echt eens goed mee bezig gaan. Time flies, na volgende week is het al december!

Dinsdagochtend was het chaos. Er was maandagavond een waterpijp gesprongen en daardoor zat het hele ziekenhuis zonder water. De nacht was nog wel gegaan, maar nu had iedereen toch echt water nodig. Tussen 8 en 9 begint iedereen te werken en dus ook naar de wc te gaan. Drama! Je staat er echt versteld van hoeveel water een ziekenhuis verbruikt op een dag. Neem een hoeveelheid in gedachten, doe deze hoeveelheid x10 en waarschijnlijk is het nog steeds niet eens close to het echte verbruik. Estates had geschat het lek tegen 10 uur die ochtend wel te hebben gevonden maar dat was niet het geval. Er moesten snel noodplannen gemaakt worden en er moest snel water worden geleverd. Ook konden bepaalde dingen niet meer gebruikt worden en moesten de porters ineens ontzettende hoeveelheden samples vervoeren.

Vanochtend was er nog steeds geen water. Dat betekende dus nog een dag niet naar de wc kunnen. Ook kon de bistro niet open, de vieze pannen van de vorige dag konden namelijk niet afgewassen worden. Porters hebben de hele dag bijna rondgerend om iedereen van water te kunnen voorzien en ook Joe heeft als een malle met een karretje rondgereden om iedereen zo snel mogelijk water te kunnen brengen. Mensen worden boos op elkaar als iemand water verspild aan bijvoorbeeld het doorspoelen van een wc, want in een paar gebouwen was ondertussen wel water. Omdat ons gebouw sinds vorige week geen patienten meer huisvest zijn wij compleet afgesloten. Patienten gaan voor en daarna pas de rest. Op zich natuurlijk wel de goede volgorde. Vandaag is het lek gevonden en hopelijk hebben we morgenochtend weer water. Hopelijk is de chaos dan ook voorbij en kunnen we weer back to normal,

Maar voor mij is morgen alles behalve normaal: IK GA NAAR EDINBURGH! En ik ben zo verschrikkelijk enthousiast! Can't wait! Edinburgh was by far nummer 1 op mijn what to do in the UK list. Het enige dat jammer is, is dat we met een overnight bus gaan. We vertrekken morgen om 01.15 vanuit Bristol en stoppen onderweg nog op verschillende plekken voor we in Edinburgh aankomen. Dit weekend gaan ruim 900 ESN studenten vanuit de gehele UK samen naar Edinburgh, dus de slogan Let's take over Edinbugh liegt er niet om. Vandaag hebben we de kamerindeling gekregen en gelukkig slaap ik met Eponine en Kathrin op een kamer. Meer Bristolians slapen in ons hostel, dus we hoeven ons niet te vervelen. Helaas hebben ze alleen mannen en vrouwen in aparte hostels ondergebracht, dus al onze mannelijke vrienden slapen ergens anders. Mijn camera is al opgeladen en mijn ereader gaat morgen aan de lader (voor de lange, lange, lange reis: zonder stoppen 6,5 uur) maar ik ben nu al helemaal hyper! Ik ga voor de trip nog wel even een paar uurtjes slapen en dan neem ik daarna mijn kussen mee voor in de bus. In Edinburgh zijn tickets voor Edinburgh Castle en the Ghost Tour al geboekt. Ik heb de 3 op reis aflevering van Edinburgh al gekeken dus ik weet waar ik ongeveer naar toe wil. Ik ben helemaal voorbereid, maar veel belangrijker: ik heb er echt verschrikkelijk veel zin in!

Reacties

Reacties

Niek

Op het water na, klinkt het goed! Have fun in Edinburgh!

T. J van Setten

Leuk wat je allemaal schrijft en bedankt voor je mooie kaart maar bovenal veel plezier in Edinburgh ik ben benieuwd.Groetjes XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!