mariekeinbristol.reismee.nl

Thesis, thesis, thesis

Bonjour!

Pff, zondag had ik een heel verhaal getypt. Wilde ik het verzenden, internet op. Nu dus maar even diep in mijn geheugen graven wat ik vorige week ook alweer allemaal gedaan heb!

Vrijdag was ik zo blij dat het EINDELIJK weekend was! Ik heb vorige week best veel voor mijn scriptie gedaan en na een hele dag bezig zijn met het opstellen van flowcharts was ik best blij met een weekendje rust! Bewust ook niks meegenomen, het weekend was even rust! Ik ben eerst wat gaan drinken met Deborah: mijn eerste ervaring met bubble tea. Maar Marieke, dat bestaat toch niet? Vergis je je niet en was het niet ice tea? Nee, bubble tea. Je kon kiezen tussen warme en koude thee en daarna kon je een keuze maken tussen verschillende soorten bubbels. Dit zijn kleine ronde balletjes met een andere smaak, heel grappig. Ik had perzik thee met passievrucht bubbels. We hebben er een aantal uhm, bijzondere foto's van gemaakt. Heel grappig! Daarna moest ik me haasten, ik ging met Eponine naar de film. Ze was me even vergeten te vertellen dat het een Franse (Canadese) film was, dus ik had de ondertiteling wel echt even nodig haha. Wel was het een hele mooie film, ik ben blij dat ik hem gezien heb. Daarna was het haasten nog niet over. de student union werd geopend en dat was natuurlijk groot feest! Ondanks dat ik hier helemaal niet studeer, had Kathrin een kaartje voor me geregeld en kon ik toch naar binnen. Supervet! Er was een circus die telkens een paar acts deed en daarna was er een soort van retro dansmuziek, heel leuk allemaal. Om 10 uur hadden we alleen enorme honger en zijn we naar huis gegaan haha.

Zaterdag moest ik alweer vroeg op, de jongens moesten hun basketbal finales spelen en we hadden beloofd om ze aan te moedigen. Zwaar overmoedig, want ik wilde eigenlijk alleen maar slapen.. Na de match hebben we even gezellig geluncht en daarna ben ik mijn bed weer ingekropen en is de rest gaan studeren. Hahahaha, heerlijk dat werkende leven!

's Avonds stonden Deborah, Luca en Daniele weer voor de deur, we gingen nu dan EINDELIJK naar Thekla. Daarvoor hebben we eerst even een potje Cards Against Humanity gespeeld. dus ik was weer helemaal blij. Daarnaast heeft het spel nu een paar extra fans, wat mij weer kan helpen om anderen te overtuigen om te spelen. Gna gna! Thekla was overigens geweldig, de hele avond konden we meezingen met foute popsongs. HEERLIJK! Ik was zo blij haha. Ik heb helaas de spice girls gemist, normaal is wannabe op iedere foute party wel te horen.. Anyway, om 3 uur vonden we (en onze stemmen) het wel weer mooi geweest en zijn we weer naar huis gegaan.

Zondag heb ik voornamelijk geslapen. Ik was moe en ik had weinig zin om dingen te ondernemen. Saai dagje dus!

Gisteren was mijn oude huisgenootje in Bristol, dus ben ik met naar naar The Stables geweest om daar een pizza te eten. Daarna hebben we thuis nog even bijgekletst met Antonio, dus dat was ook supergezellig.

Vanavond heb ik lekker niks gedaan, heerlijk! Morgen een dagje bibliotheek om aan mijn scriptie te werken. Het weer ziet er morgen ook super uit, dus ik hoop dat ik me ertoe kan zetten om echt goed bezig te gaan. Vast wel :). En anders, ik ben nog maar even student, ik moet er van genieten.

Vandaag kwam iemand in het ziekenhuis naar me toe met de vraag wanneer ik weer naar Nederland kom. Die vraag krijg ik nu echt bijna iedere dag, heel vervelend omdat het me er telkens aan helpt herinneren dat ik nog maar 2 maanden heb. Wel werd me beloofd dat hij een groot feest voor me ging organiseren, want iedereen gaat me enorm missen. Ook de senior porters hebben al gevraagd of ik geen interesse heb ik een carriere in portering, want ze willen me graag houden. Het doet me echt goed dat mensen het daadwerkelijk waarderen wat ik hier doe en dat ze ook echt zeggen dat ze me gaan missen. Ik hoop dat het geen engelse vriendelijkheid is, maar als de grootste mopperkont van het ziekenhuis zoiets zegt dan zal er vast een kern van waarheid in zitten. Ik wil er echt nog niet aan denken dat het avontuur een keer op gaat houden, ik heb het hier echt veel te veel naar mijn zin om daar aan te moeten denken. Ik moet binnenkort echt gaan nadenken over de toekomst, wat ik nou precies wil en wat ik hierna wil doen. Ik weet het echt nog niet en dat maakt het des te lastiger. Misschien doorstuderen, misschien werken, misschien reizen? Misschien werken en reizen, ik ben nu nog jong en er is nog zoveel te zien en te ontdekken.. Ik wil eerst mijn prachtige tijd in Engeland afmaken voor ik me hier mee bezig ga houden, zodat ik hier echt met volle teugen kan genieten. Het komt nu alleen wel steeds dichterbij..

Anyway, zo ver is het nog niet. Eerst die scriptie maar eens even killen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!