mariekeinbristol.reismee.nl

Retirement, HP quiz, Stonehenge & Salisbury

Goodmorning sunshines!

Gisteren heb ik wel even goed in de stress gezeten.. Mijn laptop had besloten om ermee te stoppen na een update van 3 uur en dus moest kon ik ook mijn blogje niet bijwerken. Mijn blog doet het trouwens goed, mijn vorige blog is 43 keer bekeken, sommige anderen 90 tot 120 keer! Leuk! Laat eens een berichtje achter, ik ben wel benieuwd wie er allemaal meeleest.

De afgelopen week was weer bomvol gepland met veel te veel leuke dingen. Allereerst was ik woensdag met mijn huisgenoten bij een Italiaans restaurant gaan eten, Antonio mist thuis haha. Ik heb er weinig problemen mee moet ik zeggen, ik vind het helemaal niet erg om af en toe Italiaans te eten. Hij heeft ook al beloofd om een keer te gaan koken wanneer ik weer terug ben dus ik ben heel benieuwd! Een groot voordeel van zoveel nationaliteiten, je eet altijd lekker :).

Donderdag heb ik weinig gedaan, ik had een bestuursvergadering en verder was het uiteraard weer tijd voor Wie is de Mol?. Helaas heb ik daardoor de drankjes in Bath gemist, ik was uitgenodigd op Annelot haar afscheidsborrel. Ik had het wel leuk gevonden om even langs te gaan maar helaas kon ik de vergadering echt niet af zeggen, we hadden veel belangrijke dingen te bespreken..

Vrijdag ging Colin, mijn manager, met pensioen. Dat was vandaag wel even raar hoor, zijn kantoor is nu leeg. Om 2 uur was er een buffet voor iedereen en er kwamen ontzettend veel mensen afscheid nemen. Met al mijn horeca skills kon ik natuurlijk niet goed stilzitten en ik heb daarom even geholpen met het klaarzetten en opruimen. Er was nog maar weinig catering personeel over, omdat ze normaal gesproken allemaal tot 3 uur werken. Daarom vond ik het geen probleem om even te helpen en daar stond ik dan in mijn nette kleren tafels schoon te maken haha. Na het werk zijn we nog even de pub in gegaan en dat werd ontzettend gezellig. Om 8 uur ben ik naar huis gegaan waar ik even snel wat gegeten heb. Ik had met vrienden in de kroeg afgesproken en ik was natuurlijk weer veel te laat.. De lang geplande Harry Potter quiz, die voor eens en voor altijd de grootste fan zou aanwijzen, stond nu EINDELIJK op het programma! Helaas kon ik niet goed met de enorme druk (en de wijntjes) omgaan en heb ik verloren. In mijn defence: Lydia is een enorme fan en heeft de films en boeken waarschijnlijk vaker gezien en gelezen dan ik. Wel was ik natuurlijk weer meganaar, ik kan absoluut niet tegen mijn verlies. Slechte eigenschap, I know.. Rond 11 uur hield ik het weer voor gezien, ik was hartstikke moe. En de volgende dag stond dan eindelijk weer eens een trip op het programma: deze keer naar Stonehenge!

Om 7 uur ging de wekker weer, iets waar ik niet enorm blij mee was. Om 9 uur stond ik op Temple Meads te wachten op de rest en iets na 9 konden we met z'n allen de trein nemen. Met zijn allen - 1, want Alex konden we niet te pakken krijgen. Die liet uiteindelijk rond 10 uur iets van zich horen, hij had zich verslapen. Uiteindelijk heeft hij nog een latere trein genomen, hij was waarschijnlijk nog moe van het quizmaster spelen de vorige avond. De trein bracht ons naar Salisbury. We namen daar een bus die ons meer vertelde over de stad en ons uiteindelijk ook naar Stonehenge bracht. Stonehenge was prachtig, maar het was niet helemaal wat ik verwachtte. Ik vond het supermooi en ik ben enorm blij dat ik het gezien heb, maar ik zou er niet nog een keer heengaan. However, het is iets dat je gezien moet hebben, helemaal als je er zo dichtbij woont. Samen met onze audiotour zijn we rond de stenen gelopen, helaas mag je sinds een paar (volgens mijn collega's) niet meer echt in Stonehenge komen. Natuurlijk hebben we als een stel volleerd Japanners ontzettend veel foto's gemaakt. Het was koud, want er was enorm veel wind. Eenmaal terug bij het bezoekerscentrum hebben we dan ook maar een lekkere warme soep gehaald :).

Hiermee was de tour nog niet over, we zijn naar Old Serum geweest en daarna naar Salisbury Cathedral. Na de kathedraal (die echt ontzettend mooi was) zijn we het stadscentrum nog even in gegaan en hebben we even wat gegeten. Daarna hebben we de trein weer opgezocht. Ik was bijna in slaap gevallen, maar als je met 8 vrienden in de trein zit, dan is er weinig slapen bij..

Met mijn grote mond had ik een houseparty toegezegd in mijn huis op zaterdag. Daar had ik wel spijt van, want ik was moe! Echter, de party was bedoeld om Paco's verjaardag te vieren dus ik kon het niet meer cancellen. Iedereen kwam dus later weer naar mijn huis en daar hebben we samen een ontzettend gezellige avond gehad. We zijn daarna nog even op stap geweest, een mooie afsluiting van mijn eerste 5 maanden in Bristol. Vrijdag vlieg ik weer even naar huis, ik moet nog even een planning maken voor wat ik allemaal wil/moet doen. Helaas kan ik niet stil zitten, ik moet een aantal dagen naar de Hanze dus erg veel vrije tijd heb ik helaas niet. Vandaag heb ik ook mijn ticket terug geboekt: 9 februari ben ik heel laat pas weer thuis. Op dinsdag begint het gewone leven weer, en deze keer iets minder vrijblijvend, want dan heb ik in juli hopelijk mijn diploma in handen! Echter is mijn grootste doel om nog steeds van iedere dag te blijven genieten, want iedere dag in Engeland is een nieuwe topdag. Als ik van het komende half jaar net zo kan genieten als van het afgelopen half jaar, dan maakt mij dat een enorm blij en tevreden mens :)

Tot snel!

Reacties

Reacties

niek

Topper! Krijgen we jouw stonehedge pics nog te zien?:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!